Maart

Bijzondere periode

We zitten in een ongekend bijzondere periode: we zijn beperkt in onze vrijheid en er is veel angst voor het onbekende. Sinds een week zijn de scholen dicht en is het advies van het RIVM tenminste 1,5 meter fysieke afstand van elkaar te houden. Dit heeft grote gevolgen voor ons leven. Deze situatie heeft enorme impact op ons allemaal.

Wat we kunnen doen zijn bewuste keuzes maken. Bewust kiezen in wat ons positief voedt. Dat kunnen we tenslotte maximaal beïnvloeden. Ook kunnen we zorgen voor een gezonde weerstand, zowel fysiek als mentaal.

In deze nieuwsbrief staan in de agenda een aantal activiteiten die mogelijk voor jou bijdragen aan je welzijn. En er komen er nog flink wat bij de komende dagen. Hou daarvoor onze agenda op de website in de gaten. Natuurlijk moeten de richtlijnen van de overheid worden opgevolgd. Alle activiteiten die niet online zijn worden afgeraden om te bezoeken. Gelukkig zijn er vele aanbieders die hun activiteiten online aanbieden. Ook behoren Skype consulten vaak tot de mogelijkheden. Samen creëren we nieuwe inspiratiebronnen, zodat we goed gevoed blijven!

Liefs Athilde


Onderstaande tekst kwam ik tegen op de website van Holistik door Irene Verweij. Ik vind dit een mooie manier van kijken. Niemand spreekt de waarheid, het is slechts ook een manier van kijken, die misschien ons perspectief verruimt.

Een link naar de site staat hier: Holistik

Dit zijn de 5 spirituele groeikansen die het Coronavirus jou biedt:

1) KIES JE VOOR ANGST OF VERTROUWEN?

Dankzij het Coronavirus kun je nu heel duidelijk zien dat je als mens voortdurend een keuze hebt: kies je voor angst of voor vertrouwen. Als je angst leidend maakt, zul je je de komende weken voortdurend zorgen maken. Je kijkt met een blik vol wantrouwen naar de wereld om je heen, overal zie je besmettingsgevaar. Dit zorgt voor een hoofd vol angstgedachten. Mocht je in angst schieten, dan is de uitnodiging eenvoudig: probeer waar te nemen waar in je lichaam je de angst precies voelt. Blijf er vervolgens net zolang vol aandacht en liefde bij totdat de fysieke gewaarwording zachter wordt of verdwijnt. Wees voor jezelf zoals je zou zijn voor een angstig kind: vol warme aandacht en liefdevolle erkenning. ‘Ik zie dat je bang bent en dat is ok. Ik ben bij je. Ik zorg voor je. Ontspan maar en adem door.’ Door op deze manier liefdevol met jezelf om te gaan, maak je de overstap van angst naar liefde. Wanneer angst aangekeken en doorvoeld wordt, kan het transformeren naar liefde. 

alles lezen klik hier naar de rest van het artikel

2) OEFEN IN OVERGAVE

3) WAAR ZIT JE MET JE AANDACHT

4) WAAR HEB JIJ OP DIT MOMENT BEHOEFTE AAN?

5) OPEN JE HART

Auteur; Irene Verwey

De emotie spiraal

We zeggen wel eens alles is energie. Je hebt positief geladen energie en er is negatief geladen energie. Deze emotie spiraal laat zien welke emoties en gedachten ons positef laden en welke ons negatief beinvloden. Kies bewust om je met positieve gedachten en emoties te voedden.